}

Sunday, August 16, 2015

Resepi speghetti garlic ala2 tgi friday

 Tibe2 jerk tekak aku  nie rase nak makan speghetti yang aku mkn kat tgi aritu...memandangkan nak g tgi alamanda sesorg malas and  jauh so tercetus idea nak masak sendiri...aku kalau kat rumah xde owg mmg rase memasak hahahahaha

so ini antara bahan yang aku dpt kt bangi getaway konsep menu aku yang adoooo...

Bahan- bahan untuk speghetti gralic ala2 tgi friday:

spaghetti.....ikot korg la nak bape banyak ape jenis speghetti pon boley
olive oil.......nak terbaik beli virgin olive oil
broccoli......ikot suke hehe aku suke sayur so byk laa
tomato........aku gune tomata ceri senang potong
bawang...... putih of coz laaa name pon speghetti garlic heheh aku ambik 4 ulas siap cincang
parmesan chese.....kene ade bru sedap
basil leaf..........petame kali beli bau daun nie mcm pudina tp bile masak da xbau da
cube ayam.......cube nie utk perasa
sosej....potong kecik2 utk meriahkan lagi Spaghetti garlic kite


bahan-bahan :)


setelah pan panas masukkan olive oil...kemudian masukan bawang putih yg telah dicincang..


slepas bawang naik bau boleh la masukkan cube ayam, isi ketam ,tomato ceri dan brocolli
last sekali masukkan speghetti yang siap di rebus..masukkan parmesan cheese untuk final touch gitu...masuk serbuk black paper utk rase pedas...
tadaaaa siap nak pedas lagi tambah cili sos konfem sedap hahaha puji masakan sendiri ko rase hehe


selamat mencube bagi yang minat western food tapi bagi xminat tuu boley cube gak sedap wei mule2 rase mcm pelik tapi da masak nak tambah lagi huhu ...

No comments: